Отримання пенсії померлого пенсіонера – внутрішньо переміщеної особи

Для отримання пенсії, що належала пенсіонерові й залишилася недоотриманою у зв’язку з його смертю, члени сім’ї померлого, мають звернутися з відповідною заявою в те територіальне управління ПФУ, де пенсіонер перебував на обліку. Якщо померла особа взагалі не перебувала на обліку як ВПО в жодному з управлінь ПФУ на підконтрольній Уряду України території, члени сім’ї померлого звертаються до того відділення Пенсійного фонду, який проводив виплату допомоги на поховання.

Якщо члени сім’ї проживали разом із померлим на момент смерті останнього та можуть підтвердити це документально, вони мають звернутися до управління Пенсійного фонду із заявою про виплату нарахованої, однак неотриманої суми пенсії померлого пенсіонера протягом шести місяців із дня смерті.

У разі незвернення вищезазначеними особами за виплатою відповідної суми в шестимісячний термін, сума пенсії, що належала пенсіонерові та залишилася недоотриманою у зв’язку з його смертю, входить до складу спадщини.

Отже, у разі неможливості підтвердити фактичне місце проживання з померлим на момент смерті останнього, обов’язково необхідно звернутися до нотаріуса та надати в органи Пенсійного фонду свідоцтво про право на спадщину.

Проте в багатьох випадках, а особливо, коли мова йде про ВПО, їм потрібно долати чималі відстані для вчинення зазначених дій, оскільки багато таких осіб давно виїхали за межі Донецької чи Луганської областей і зареєструвалися як внутрішньо переміщені особи в інших регіонах, іноді досить віддалених від місця проживання померлого. Це, у свою чергу, ускладнює процес отримання заявниками невиплаченої пенсії.

Трапляються випадки, коли з об’єктивних причин особа не має можливості надати свідоцтво про право на спадщину. У такому разі правовстановлюючим документом, який підтверджує право на спадщину, може бути рішення суду, що набрало законної сили.

Які документи необхідно подати для оформлення недоотриманої пенсії за померлим для ВПО?

    • Заява до уповноваженого управління ПФУ, де померлий перебував на обліку або до того органу ПФУ, яке виплатило допомогу на поховання
    • Паспорт або інший документ, який посвідчує особу
    • Свідоцтво про смерть
    • Документи, що посвідчують родинні стосунки та сумісне проживання з померлим на день його смерті
    • Якщо від імені заявника діє представник, то, окрім вищенаведених документів, необхідно надати довіреність, оформлену відповідно до вимог чинного законодавства із зазначенням повноважень представника

Додатково, майже в усіх випадках, органи ПФУ вимагають від заявників довідку ВПО.

Через те, що внутрішньо переміщені особи зазвичай не можуть документально підтвердити фактичне сумісне проживання з померлим на день його смерті, то замість документів про сумісне проживання, вони надають свідоцтво про право на спадщину, видане нотаріусом.

Усі документи потрібно надати як в оригіналах, так і в копіях.

Термін розгляду заяви – 10 днів, однак на практиці вся процедура отримання пенсії за померлим пенсіонером триває понад шість місяців.

Якщо потребуєте юридичної допомоги, Ви можете звернутись до відділу «Печенізьке бюро правової допомоги» Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який надає безоплатно правові консультації, а також окремим категоріям громадян надає правову допомогу у зверненнях до суду за захистом своїх прав.

Печенізьке бюро правової допомоги знаходиться за адресою: смт.Печеніги, провул.Богдана Хмельницького, 1-А, 2 поверх, 5 кімната ( в приміщенні Центру зайнятості)ю. тел. (05765) 6 1547

Головний спеціаліст Печенізького бюро правової допомоги Л.Чорномор