ПРИСВОЄННЯ КАДАСТРОВОГО НОМЕРА ЗЕМЕЛЬНІЙ ДІЛЯНЦІ (ПАЮ)

Ця стаття підготовлена за результатами розгляду звернень громадян до Печенізького бюро правової допомоги.

Одним із запитань, з якими часто звертаються до бюро правової допомоги громадяни є питання: «Чи обов’язково до 2025 року необхідно присвоєння кадастрового номера земельній ділянці (паю)» . Відповідаємо на дане питання:

Відповідно до положень абзацу четвертого статті 13 Закону України «Про виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», у разі якщо до 1 січня 2025 року власник невитребуваної земельної частки (паю) або його спадкоємець не оформив право власності на земельну ділянку, він вважається таким, що відмовився від одержання земельної ділянки. Така невитребувана земельна частка (пай) після формування її у земельну ділянку за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради (у разі необхідності формування) за заявою відповідної ради на підставі рішення суду передається у комунальну власність територіальної громади, на території якої вона розташована, у порядку визнання майна безхазяйним.

Відповідно до вище згаданого Закону невитребуваною є земельна частка (пай), на яку не отримано документа, що посвідчує право на неї, або земельна частка (пай), право на яку посвідчено відповідно до законодавства, але яка не була виділена в натурі (на місцевості).

Оформлення права власності на земельну ділянку передбачає, серед іншого в тому числі, присвоєння кадастрового номера земельній ділянці і є необхідною умовою реєстрації самого права власності на земельну ділянку.

Кадастровий номер земельної ділянки – індивідуальна послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування; і є неповторною на всій території України.

Для присвоєння кадастрового номера необхідно звернутися до місцевого органу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр): особисто або через уповноважену особу; поштою цінним листом з описом вкладення та повідомлення про вручення; засобами телекомунікаційного зв’язку в електронній формі, та подати на розгляд пакет документів:

– заяву (у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки встановленої форми;

– оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у паперовому та електронному вигляді.

Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом 14 днів з дня реєстрації заяви здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику видається Витяг із Державного земельного кадастру.

Документацію із землеустрою необхідно замовити у землевпорядній організації, про що укласти відповідний договір .

Відповідно до Закону України «Про землеустрій», розробником документації із землеустрою є юридичні особи, які мають необхідне технічне обладнання, у яких працюють сертифіковані інженери-землевпорядники, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою, а також фізичні особи-підприємці, які мають необхідне технічне обладнання та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Відповідно до ст. 28 Закону України строк виконання робіт зі складання документації із землеустрою не може перевищувати 6 місяців.

Перелік землевпорядних організацій є на офіційному сайті Держгеокадастру у розділі «Напрями діяльності/сертифікація». Також, про організації, які виготовляють землевпорядну документацію, можна дізнатись в місцевих органах Держгеокадастру.

Вартість виготовлення землевпорядної документації залежить від розміру земельної ділянки, її місця розташування, наявності документації на землю.

Оформлення права власності на земельну ділянку, передбачає також реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Для цього необхідно звернутись до місцевого центру надання адміністративних послуг або до нотаріуса для реєстрації речового права на земельну ділянку.

Для цього необхідно подати:

  • документ, що посвідчує право власності (державний акт про право власності на земельну ділянку або свідоцтво про право власності за спадщиною);

  • Витяг з Державного земельного кадастру,

  • копії паспортів громадянина України заявника,

  • копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду платника податків заявників;

  • квитанцію про оплату послуг з державної реєстрації .

В результаті реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, видається відповідний Витяг, який також можна отримати самостійно за допомогою електронних сервісів Мін’юсту. Скористатись доступом до електронних сервісів можна в будь-якому Центрі або Бюро правової допомоги.

У разі виникнення додаткових питань пропонуємо звернутися до Печенізького бюро правової допомоги за адресою: смт.Печеніги, провул. Б.Хмельницького, 1-А, тел. (05765) 61-547.

Головний спеціаліст відділу «Печенізьке бюро правової допомоги»

Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги,

Любов Чорномор