ЕЛЕКТРОННІ ЛІКАРНЯНІ
З 1 вересня Україна переходить на електронні лікарняні. Підставою оформлення е-лікарняного є медичний висновок про тимчасову непрацездатність, сформований лікарем в спеціальному програмному забезпеченні. Що необхідно знати про е-лікарняний та як діяти працівнику у разі захворювання йдеться у даній статті. Отже:
-
- Якщо працівник є застрахованою особою, то в разі оформлення лікарем медичного висновку про тимчасову втрату працездатності для нього автоматично сформується е-лікарняний. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду.
-
- Одразу після створення медичного висновку потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним способом, наприклад, телефоном.
-
- Якщо працівник має ЕЦП (електронний цифровий підпис), він зможе переглянути свій е-лікарняний в особистому кабінеті застрахованої особи на сайті Пенсійного фонду. Але зазвичай у цьому немає потреби – усю необхідну інформацію щодо е-лікарняного роботодавець бачить у власному кабінеті страхувальника.
-
- Водночас роботодавець бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального забезпечення, – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості застрахованої особи.
-
- Не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про тимчасову непрацездатність – він містить персональні дані і не призначений для сторонніх. Також медичний висновок не є підставою для нарахування матеріального забезпечення.
-
- Якщо працівник не одужає у визначений в першому медичному висновку термін, лікар створить наступний медичний висновок, який продовжить тимчасову непрацездатність – про це потрібно повідомити роботодавця.
-
- Одразу після завершення періоду тимчасової непрацездатності е-лікарняний працівника змінює свій статус на «Готовий до сплати».
-
- З цього моменту роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення, а після дати призначення не пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ заяву-розрахунок.
-
- Саме від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги від Фонду працівнику.
-
- У Фонді радять не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.
-
- Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, працівник може слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду.
-
- Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.
-
- Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, у телеграм-каналі Фонду ввели у додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця.
-
- Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.
Нагадуємо, що відділ «Печенізьке бюро правової допомоги» Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги надає безоплатно правові консультації, а також окремим категоріям громадян, надає правову допомогу у зверненні до суду за захистом своїх прав.
Печенізьке бюро правової допомоги знаходиться за адресою: смт.Печеніги, провул.Богдана Хмельницького, 1-А, 2 поверх, 5 кімната ( в приміщенні Центру зайнятості) тел. (05765) 6 15 47.
Головний спеціаліст Печенізького бюро правової допомоги,
Любов Чорномор