ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ ПРАВА ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЕЛЬНІ ДІЛЯНКИ (ПАЇ). ЩО ТРЕБА ЗНАТИ?
У кожного власника земельних ділянок (паїв) може виникнути доречне запитання, чи має він на руках усі підтверджуючі документи про право власності на земельну ділянку?
За результатами розгляду подібних звернень відділом «Печенізьке бюро правової допомоги» Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – Відділ) підготовлено консультацію з питань оформлення права власності на земельні ділянки (паї).
Отже, документами, які підтверджують право власності на земельну ділянку (пай) є:
- правовстановлюючий документ: державний акт або свідоцтво про право на спадщину;
- Витяг з Державного земельного кадастру про присвоєння кадастрового номера;
- Витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно.
Якщо відсутній кадастровий номер земельної ділянки, це означає, що відомості про земельну ділянку не внесені до Держземкадастру, і необхідно здійснити роботи з розробки землевпорядної документації та отримати Витяг про земельну ділянку з Держземкадастру про присвоєння кадастрового номера. Для цього слід звернутися до землевпорядної організації, обравши її з переліку таких організацій на сайті Держземкадастру, чи іншим доступним способом. Землевпорядна організація повинна виконати геодезичні роботи і розробити проект землеустрою у паперовій формі та у вигляді електронного документу.
Відповідно до ст.28 Закону України «Про землеустрій» строк виконання робіт зі складання документації із землеустрою не може перевищувати 6 місяців.
Далі слід звернутися до територіального органу Держземкадастру або до місцевого центру надання адміністративних послуг для присвоєння кадастрового номера земельній ділянці. Для цього подаються:
- заява про державну реєстрацію земельної ділянки встановленої форми;
- оригінал розробленої технічної документації у паперовому вигляді та у формі електронного документа;
- копія паспорта громадянина України;
- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду платника податків;
- квитанція про оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.
Строк розгляду заяви — 14 днів з дня реєстрації.
Результатом цього кроку стане присвоєння земельній ділянці кадастрового номера, про що землевласник отримає Витяг з Державного земельного кадастру.
Для реєстрації права власності на земельну ділянку (пай) в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, необхідно звернутись до місцевого центру надання адміністративних послуг або до нотаріуса.
Для цього необхідно подати:
- правовстановлюючий документ (державний акт чи свідоцтво про право на спадщину);
- Витяг з Державного земельного кадастру про присвоєння кадастрового номера;
- копію паспорта громадянина України;
- копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду платника податків;
- квитанцію про оплату послуг з державної реєстрації.
Плата за державну реєстрацію відповідно статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» стягується у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (станом на 01.01.2021року це 220 грн.) Державна реєстрація проводиться у строк, що не перевищує 5 робочих днів.
Витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно також можна отримати самостійно через Кабінет електронних сервісів Мін’юсту. Доступ до Електронних сервісів Мін’юсту також надається системою безоплатної правової допомоги в кожному Бюро або Центрі з надання безоплатної правової допомоги.
У разі виникнення додаткових питань, звертайтеся до Печенізького бюро правової допомоги за адресою: смт. Печеніги, пров. Б.Хмельницького, 1-А, тел. (05765)61-547.
ЛЮБОВ ЧОРНОМОР
Головний спеціаліст Бюро