Е-КАТАЛОГ В ПРОЗОРРО – ІНТЕРНЕТ МАГАЗИН ДЛЯ ДЕРЖАВНИХ ЗАМОВНИКІВ
Що таке електронні каталоги в Прозорро
Електронний каталог “Prozorro-market” (e-каталог) – систематизована база актуальних пропозицій, що формується та супроводжується централізованою закупівельною організацією в електронній системі закупівель та використовується замовником з метою відбору постачальника товару(товарів), вартість якого (яких) є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
Яка роль ЦЗО в електронних каталогах
Централізовані закупівельні організації (далі – ЦЗО) – юридичні особи державної або комунальної власності, що визначаються Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування як замовники, які організовують і проводять тендери та закупівлі за рамковими угодами в інтересах замовників відповідно до цього Закону. Відповідно до ч. 15 ст. 11 Закону у разі створення електронних каталогів їх формують і супроводжують виключно централізовані закупівельні організації. Централізовані закупівельні організації є адміністраторами е-каталогу. Давайте розберемось, що це означає. Адміністратор електронного каталогу – юридична особа, що:
-
визначає товарну номенклатуру та структуру е-каталогу;
-
створює профілі;
-
проводить кваліфікацію Постачальників та аналізує на відповідність їх пропозиції через систему управління е-каталогом.
В електронних каталогах максимально спрощена задача для державних Замовників, адже вони не повинні проводити кваліфікацію Постачальників, перевіряти їх документи тощо, все це зробить за них ЦЗО
Наразі адміністраторами є 2 централізовані закупівельні організації:
-
ДП «Медичні закупівлі України» – займається закупівлями медичних засобів;
-
ДУ «Професійні закупівлі» – займається закупівлями всіх інших товарів, окрім медичних.
Хто може купити товар через е-каталоги
Е-каталог є альтернативою спрощеній закупівлі та звіту про договір про закупівлю
Замовники можуть використовувати лише для здійснення закупівлі замовником з метою відбору постачальника товару(товарів), вартість якого (яких) є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. При цьому при закупівлях до 50 тис грн Замовник може здійснити просто закупівлю через е-каталог, для закупівель більше 50 тис. грн і до вартості, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону Замовники мають використовувати Запит ціни пропозицій.
Детальніше про те, як проводиться така закупівля ви можете прочитати в постанові КМУ за посиланням: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-poryadku-formuvannya-ta-vikoristannya-elektronnogo-katalogu-i140920-822
Замовник може купити через е-каталог будь-який товар на який є профіль в каталозі та по якому є пропозиції від Постачальників. З актуальними профілями Ви можете ознайомитись на сайті ДУ “Професійні закупівлі” запосиланням: http://catalogue.cpb.org.ua/.
Кількість профілів на товари та пропозицій Постачальників постійно збільшується.
Як стати Постачальником товарів через е-каталоги
Як вже було написано вище, відбір Постачальників для е-каталогу здійснює ЦЗО.
ЦЗО публікує оголошення про проведення відбору Постачальників до е-каталогу та перелік умов їх відбору на веб-порталі Уповноваженогооргану (prozorro.gov.ua).
Порядок кваліфікації Постачальника визначається відповідним Адміністратором е-каталогу.
З переліком вимог до учасників відбору до е-каталогу, адміністратором якого виступає Державна установа «Професійні закупівлі» ви можете ознайомитись тут.
Оголошення по відбору пропозицій фармацевтичної продукції в електронний каталог від ДП “Медичні закупівлі України” за посиланням.
Після оприлюднення оголошення про відбір Адміністратором е-каталогу Постачальники можуть починати подавати свої пропозиції. Далі Адміністратор (ЦЗО) розглядає пропозицію Постачальника протягом 10 робочих днів з дня її отримання.
Результати розгляду та інформація стосовно пропозиції направляються на електронну адресу Постачальника, зазначену в пропозиції.
Постачальникам, що успішно пройшли відбір, Адміністратором електронної системи закупівель надається доступ до е-каталогу протягом 5 робочих днів з дня прийняття рішення Адміністратором е-каталогу про відбір Постачальника до е-каталогу.
Після цього Постачальник має можливість подати та оновити цінову пропозицію в е-каталозі через авторизований/попередньо авторизований електронний майданчик.
Цінова пропозиція Постачальника має містити інформацію про місця, куди Постачальник може поставити товар (товари) та ціну.
У разі відсутності товару (товарів) в наявності Постачальник зазначає ціну із значенням “0”. Товар, щодо якого зазначено нульову вартість, невідображається в e-каталозі.
На яких майданчиках можна закупити товари через е-каталог
Наразі в проекті беруть участь 6 електронних майданчиків:
- e-tender.ua
- zakupki.prom.ua
- dzo.com.ua
- tenders.all.biz
- smartTender.biz
- tender-online.com.ua
Замовники, які хочуть купити товар з е-каталогу, мають бути зареєстровані на одному з цих майданчиків та здійснювати свою закупівлю через електронний кабінет на майданчику.
Надалі ми переглянемо процес закупівлі товарів з е-каталогу зі скріншотами з майданчиків.
Як проходить процес закупівлі через е-каталоги
Тож товар вже в каталозі, а тепер давайте пройдемось по всіх етапах закупівлі через е-каталог для Замовника.
Переглянути інформацію про товари, що є в е-каталозі можна лише на майданчиках, які беруть участь в пілотному проекті.
Тож, які дії Замовника:
1. Замовник заходить в каталог на майданчику, обирає необхідну йому категорію товарів.
2. Далі за допомогою фільтрів та відповідно до бажаних технічних характеристик, Замовник обирає товар, який йому потрібен. Цей етап виглядає, як вибір товару в інтернет-магазині.
3. Після вибору певного товару Замовнику буде запропоновано кілька Постачальників, які можуть продати йому цей товар. Також буде зазначена коротка інформація про Постачальника, ціна товару (у різних Постачальників вона може бути різною), умови поставки тощо.
4. Замовник обирає Постачальника, в якого хоче купити конкретний товар, додає цей товар в корзину та натискає кнопку “Купити” або продовжує покупки, обираючи також інші товари, які йому необхідні.
5. Тож, після вибору необхідного/необхідних товару/товарів Замовник, натискаючи кнопку “Купити” фактично формує чернетку звіту про договір про закупівлю. Створюється драфт/чернетка звіту про договір про закупівлю.
6. Після того, як Замовник сформував чернетку звіту, Постачальнику в кабінет на його майданчику приходить повідомлення про замовлення його товару. Далі Постачальник протягом 2 робочих днів має зв’язатись із Замовником.
7. Далі поза системою Замовник і Постачальник укладають договір. Після укладання договору Замовник в системі вносить дані про договір (додаткову інформація про Постачальника, інформацію про умови оплати, період поставки тощо), змінює статус звіту про укладений договір з “чернетки” на “опубліковано” та накладає УЕП/КЕП.
На етапі вибору в каталозі можна обрати товари з різних кодів ДК 021:2015 і чернетка/драфт звіту створиться на кожен код ДК 021:2015 окремо
Строки поставки в каталозі стандартні та складають до 7 робочих днів.
Якщо після прочитання цієї статті у Вас залишились запитання по роботі електронних каталогів, можете поставити їх, написавши на електронну адресу: e-catalogue@prozorro.ua і наші спеціалісти нададуть Вам відповідь.